Havi zárás #7 – 2017 Július

A júliusi rendhagyó jó élmény gyűjteményemben utaltam rá, hogy tervezek még egy ” havi zárás” bejegyzést is, hogy összefoglaljam mi minden történt velem az elmúlt időszakban. Készítettem ismét egy szófelhőt azokból a szavakból, amelyek számomra leginkább jellemzik júliust. A nyár, meleg, és  kánikula szavakat gondolom nem kell megmagyarázzam. Kisebb záporoktól, zivataroktól eltekintve egész hónapban sütött a nap, és meleg volt, többször még hőségriadót is jelentettek. A költözéssel kapcsolatos váltás ezen a téren nagyon jó irányba történt, ugyanis a fővárosi társasházi emeleti lakásunkból egy kis vályogházba költöztünk néhány hónapja, ahol a nyári nagy melegek sokkal elviselhetőbbek. És ott van a kert is, ahová késő este is ki tudunk ülni, amikor már hűvösebb a levegő. Sőt, hosszú idő után végre összehoztunk egy baráti szalonnasütést is.

Júliusban beköszöntött tehát az igazi forró nyár, ezzel a blogot is elérte  a “nyári szünet hangulat” , és kevesebbet voltam online is,  mindeközben persze zajlott az élet, erről mesélek a következő sorokban.

Rögtön a hónap első hetében volt egy nagy változás az életemben: kiléptem a főállásomból. Ezen a munkahelyen összesen 6 évet töltöttem, a leghosszabb időt egy helyen az eddigi állásaim közül. Felemás érzéseim voltak a helyzettel kapcsolatban: egyik oldalon a várva várt önállóság, a másik oldalon éppen az ezzel kapcsolatos félelmek. És ott volt a búcsúzás. Igaz, hogy nagy búcsúzkodást nem szerettem volna, mert úgy érzem ezzel a csapattal továbbiakban is tartani fogjuk a kapcsolatot, de el kellett köszönni mindazoktól akik munkanapjaim részei voltak, és voltak megható, könnyes pillanatok. Ezt a váltás összességében nagyon vártam, sokáig érlelődött bennem. Végül örülök hogy eljött, egy nagy lépésnek érzem. Még ugyanezen a héten volt az 5. házassági évfordulónk. Annak idején nem írtam 5 éves tervet, de amikor beszéltünk a jövőnkről, mindig benne volt, hogy vidékre költöznénk, így nagyon örültem, hogy ezzel a tervünkkel is célba értünk.

Még pár nappal a hivatalos dátum elött, a Vaskapu Étteremben vacsoráztunk

A hivatalos dátum, ünneplés Martini-vel

Az idei nyár egyik leghangulatosabb, legcsaládiasabb koncertje volt a Kiss The Sky zenekar bulija a Party Menedék-ben, Pilismaróton. A Party Menedék egy büfé a Duna-parton, a camping közelében. Hétvégente vannak koncertek náluk, évek óta visszatérünk ide nyári estéken, mert a férjem is szokott itt zenélni. Ezúttal négyesben mentünk anyósomékkal szórakozni, és a barátaink koncertjét hallgattunk, igazi örömzenélés volt, nagyon jól éreztem magam.

Kiss The Sky

A koncerteken túl főleg hétvégéken és szabadság alatt fordulunk meg ezen a környéken, ahogy tavaly is láthattátok: vízen közlekedve. Én minden alkalommal hálát adok ezekért az élményekért, sokadszorra látva is elkápráztat a táj, beleszerettem. Hosszas várakozás után végre július elején vízre került a csónakunk, így kettesben, barátokkal, és családdal is megtettük többször az utat Esztergomtól Pilismarótig (és  onnan Visegrádig néha) a Dunán. Ezek a kirándulások mindig kikapcsolnak és teljesen elfeledtetik a mindennapok nehézségeit.

Az egyik első utunk alkalmával

Kikapcsolódás terén szokásá vált, hogy ha estére elmúlt a nagy meleg és otthon voltam, felállítottam a kültéri karámot és kivittem magammal valamelyik nyuszit. A költözéssel kapcsolatos változások az ő életüket is érintik, de igyekszünk megtenni minden tőlünk telhetőt, hogy jól érezzék magukat. A kinnti környezetet mindketten szeretik, ilyenkor eszegetnek, szaladgálnak, vagy éppen pihennek egy jót a friss levegőn. Néha pl. egy egyszerű papíralagút is elég a boldogsághoz. Amíg kinn vagyok velük, általában olvasni szoktam, vagy csatlakozik hozzám valaki a családból és beszélgetünk.

Pamacska, szieszta

A nyári programok mellett munka is akadt bőven, és  intézni valók, hivatali ügyek a vállalkozással, és ezek mellett munka volt a költözéssel is. Kipakoltuk a lakást. Teljesen üres. Kis teherautó jött a holmikért, és személyautókba is pakoltunk. Amellett, hogy 3 hónapja folyamatosan pakoltunk, szelektáltunk  és hordtuk a dobozolt holmijainkat a bérelt tárolóba, még így is sok mindet kellett elhozni. Aztán jött a takarítás, az üres lakást rendbe kellett tenni. Éppen ekkor volt a legmelegebb. Nincs mit szégyellni, olyan meleg volt, hogy egy szál fehérneműben lehetett csak kibírni, így takarítottam a lakást egy délutánon bugyiban – melltartóban. Aztán mivel már nem volt hol aludni sem, a baránőmnél töltöttem az estét. Köszönöm neki a lehetőséget. A fiai feledteték velem a fáradalmakat. Másnap reggel korán keltem, a földhivatalban volt dolgom. Minden várakozásom ellenére pozitívan csalódtam és percek alatt végeztem. Ezután az ingatlan irodába siettem, majd onnan is megkönnyebbülten távoztam és siettem a vonathoz. Minden meleg nyári napon, amikor utaznom kellett, hálát mondtam a légkondis elővárosi vonatokért.

A bevásárló kosár, amit már régen kinéztem magamnak

Meg kell még említenem, hogy a nyári kívánságlistámon egyre több pipa gyűlt. Az apróbb dolgokból sikerült egy-egy pipát júniusban begyűjteni, aztán a legnagyobb vágyam is teljesült július közepén: hosszú idő után újra vezetek! Ennek első sorban én örülök, de a család is, mert most én fuvarozok mindenkit, ha közös program van. Nekem ez is nagy lépés most és szuper szabadság élmény, hogy nem vagyok kötve menetrendekhez vagy másokhoz.

Ez az év nálunk mindenképpen a nagy váltások és változások éve lesz,

azt már most látjuk, és láthatjátok Ti is.

Másoknál is olvastam, láttam, hogy ebben a cipőben járnak.

2017-ben van valami a levegőben!

 

 

 

Reklámok

Havi zárás #7 – 2017 Július” bejegyzéshez egy hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

