Budapest TAG

 

 

Ahogy már korábban említettem, nagy változások előtt állunk, és hamarosan elköltözünk a fővárosból. Ezzel kapcsolatban mostanában sokszor végig gondoltam az elmúlt éveket, a kezdetektől mostanáig, és gyakran nosztalgiázom. 2004-ben költöztem Budapestre. Éppen most nyáron lesz 13 éve.

Ilyen hosszan korábban nem laktam egy városban sem. Pécsen és Debrecenben éltem korábban, 5 – 5 évet, a gimnázium, majd az egyetem alatt, ezután jöttem fel a fővárosba. Az első évek nagyon pörgős, mozgalmas időszakai voltak az életemnek. A legjobb barátnőim is itt éltek és rengeteget voltunk együtt. Közben lettek újabb ismeretségeim is. Igyekeztem összehozni az embereket, mindig szerveztem programokat és sokat jártunk el szórakozni. Nagyon klassz időszak volt. Eközben ismertem meg a férjemet, de az ismeretségből három évvel később lett csak kapcsolat. Közben sokat dolgoztam, letettem 2 szakvizsgát, kipróbáltam magam a szakmában. Majd miután a férjemmel egy pár lettünk, egyre több időt töltöttünk vidéken, és mára már leginkább a kikapcsolódást is városon kívül keressük.  Persze még mindig szeretünk a Rakpart mentén végig villamosozni, sétálni a belvárosban, beülni egy moziba, vagy egy étterembe, és a város adta egyéb lehetőségeket is kihasználjuk, de már minden megváltozott körülöttünk és úgy érezzük egy kicsit nyugisabb környezetre vágyunk, ezért döntöttünk a váltás mellett.

A Budapesthez kötődő élményeimet mazsolázva gondolatam egy bejegyzést megér a téma. Talán Nektek is lesz kedvetek írni a fővárossal való kapcsolatotokról! Én kíváncsi lennék!

Íme a 10 kérdés és az én válaszaim!

1. Kedvenc reggeliző helyed?

Reggelizni általában itthon szoktam, vagy munkhelyre itthonól viszem magammal. Ha nem vagyok elég összeszedett és itthon nem készül el a reggeli, a mentőövem mindig valamelyik Lipóti pékség, de ilyenkor viszem tovább a szerzeményt. Ahol a férjemmel néhányszor megfordultunk reggelizni, az pédául a Pozsonyi utca a 13. kerületben, és ott pl. a  Briós. A kedvenc helyem, ahol inkább uzsonnázni,  vagy  sziplán egy kávéra be-/ és összefutni szeretek az egyértelműen a Bio Cafe a Bajcsyn. Egyszerűen imádom! Ha a közelben van dolgom, nem hagyom ki. Ide a nap bármely szakában szívesen betérek.

3. Kedvenc helyed a városban?

Amikor felkerültem Pestre a legtöbb időt a barátnimmel töltöttem, akik akkor a 11. kerületben laktak és ekkoriban nagyon sokat sétáltunk a Feneketlen-tó környékén, nosztalgikus élmény arra járni. Ugyanígy nagyon szeretem a Mikszáth térre, ahol az első munkahelyem volt. Ide egészen közel van a Kálvin tér, és a Múzeum-körút, ahol szintén vannak megszokott helyeim, ahova mindig visszatérek.  Az egyik szórakozó hely, ahol nélha megfordulunk koncertek kapcsán a Muzikum Klub, szintén itt van. Nagyon szeretem még a Váci utca, Vörösmarthy és Deák Ferenc terek környékét , valamint a Király utca vonzáskörzetét.

4. Kedvenc helyed, ahol sétálni szeretsz?

Nagyon szeretem a Városligetet és a Duna-partot.  A 2-es villamos vonalán gyakran hazasétáltunk Peti munkahelyéről, de ugyanígy az esti Körutat is szerettük. És ott van még a kellemes hangulatú Ráday utca is, ki ne felejtsem! És a Budai Vár, ahonnan belátni az egész várost! A Kopaszi gát is kedvelt helyem volt, főleg az első évben amikor megnyílt, nyári szabadnapjaimon átbicikliztem, hétköznap nagyon kellemes volt. Épp’ a minap dobott fel a facebook egy emléket 5 évvel ezelőttről.

5. Túlélési tipp a tömegközlekedéshez?

Amennyire lehet, a legkevesebb átszállással eljutni egyik potról a másikra. Ha nagyon tömött a járat, megvárni a következőt. (Pl.: metrók, 4-6.os villamos, 7.es busz -ezek gyakran járnak) Időben indulni és kisebb szakaszokat sétálni. Felesleges dolgokon nem felhúzni magunkat! Hosszabb szakaszokon zenét hallgatni, olvasni is lehet, ezzel kellemesen telik az idő (és figyelni, hogy jó helyen szálljunk le).

6. Milyen lenne a tökéletes napod Budapesten?

Ha lehet egy kellemes őszi napot választanék. Szeptember, az indián nyár hangulata nagyszerű lenne. Egy tökéletes nap azzal indulna, hogy kipihenten ébrednék, mellettem lenne a párom, jó érzés lenne együtt ébredni és “jó reggelt”-et kívánni. Aztán frissítésként lezuhanyoznék, majd felöltöznék. A reggelimet Peti készítené, ettől boldog lennék és kényeztetve érezném magam. Szerencsére nagyon szeret reggelit készíteni, erre jó esélyeim vannak. Együtt megreggeliznénk. Azt hiszem ez a nap egy hétvégi nap lenne, legyen vasárnap, sietnünk nem kellene sehova. Peti is lezuhanyozna, elkészülne. Én addig összecsomagolám  a legszükségesebb dolgainkat, és ezután idulnánk útnak.  Valószínűleg a  Duna-part felé, a kedvenc vonalunkhoz, a 2-es villamoshoz mennénk. Utaznánk néhány megállót, aztán metróra szállva eljutnánk a budai oldalra. Innen két programlehetőség jut eszembe, az egyik egy kiállítás megtekintése a várban, a másik pedig egy kirándulás az Erzsébet-kilátóhoz. A város adta program lehetőségek változatosak, és semmi sem lehetetlen, és amennyiben egy monumentális Dalí vagy Picasso, netán Klimt kiállításról lenne szó, maradnék a Magyar Nemzeti Galériánál. Szóval egy “tökéletes” naphoz most nem mindennapi programot választok.  Az egykori Moszkva, ma Széll Kálmán – térről várbusszal jutánk fel a várba a Dísz térre, innen elsétánánk a kiállításhoz.  Nagyon mázlink lenne, mivel időben indultunk, még nem lennének sokan, nem állnánk hosszan sorban és kellemes közegben,  zavartalanul  sétálhatnánk végig a termeken. A látottak teljesen magukkal ragadnának, el lennék varázsolva. Peti is jól érezné magát, egyáltalán nem bánná, hogy rávettem erre a programra. (Mert természetesen nálunk ilyen programokkal én állok elő. 🙂 )Minimum 2 órát töltnénk itt. A múzeum shopból kapnék valami klassz ajándékot, egy szép használati tárgyat vagy egy különleges albumot, ami örök emlék marad. A múzeumi séta végére megéheznénk, elindulnánk az Icon étterembe  , ahol vasárnap családi svédasztalos ebéddel várják az ide látogatókat.  A választék bőséges, az  ételek kiválóak, mindketten örömmel kóstolnánk belőlük. Innen a gyönyörű  a Halászbástyára, a Parlamentre és a Budai Várnegyedre, egyszer már jártunk itt és örülnénk, hogy újra visszatérhettünk. Ebéd után Halászbástyánál megcsodálnánk és készítenénk néhány fotót a városról, majd gyalog indulnánk tovább Víziváros irányába a Rakpartra.  Délutáni programnak dunai hajózást választanánk és egészen a Római partig utaznánk, itt töltenénk a délután hátra levő részét, először sétálgatva, míg meg nem találnánk a legideálisabb helyet egy italra, egy kis pihenésre. Itt találkoznánk rég nem látott barátokkal is, és velük megosztanánk a nap élményeit, kellemes társaságban telne az idő. Késő délután ismét hajóra szállnánk és így jutnánk vissza a pesti oldara, egészen a Haller utcáig, ahonnan néhány perc alatt hazaérnénk. Vacsorát együtt készítenénk. Egy jól eső fürdő után este még megnéznénk egy filmet. Ebben a vasárnapban az lenne a csodálatos, hogy másnap nem kellene dolgozni menni és tervezhetnénk még egy “otthonnyaralós” napot Budapesten.

pexels-photo-66191

7. Kedvenc galériád vagy múzeumod?

A Városligetnél van mindkettő: A Szépművészeti Múzeum, és a Vajdahunyad vára (ami a Magyar Mezőgdazdasági Múzeumnak ad helyet). A Szépművészeti felújítása még egy évig tart, de amint megnyit, biztosan betérek, nagyon kíváncsian várom. A Vajdahunyad vára  változatos és kreatív, interaktív programokkal várja a látogatókat én nagy kedvelője vagyok. Arról nem is beszélve, hogy csodálatos a környék!

8. Van Budapesttel kapcsolatos titkod?

Van.  Egy titkos randevú, romantikus este a Pál-völgyi-barlangnál. De a titok többi része, továbbra is titkos marad.

9. Kedvenc szórakozóhelyed?

Az utóbbi években egyik kedvenc helyem lett a Gozsdu udvar és a Gozsdu Manó klub, ahol a férjem alkalmanként fellép. A kedvenc koncerthelyem egyébként a Barba Negra Track, az egyköri Zöld Pardon utódja. Na ki emlékszik még a régi ZP-re, a Petőfi- híd lábánál? Talán emlékeztek még. Én szerettem!

10. Kedvenc drogériád?

A hozzánk legközelebb eső DM, a Lurdy házban, ahol már ismerősként köszöntenek.

 

Nektek milyen élményeitek vannak Budapesttel kapcsolatban? Ha kedvetek van, töltsétek ki ezt a TAG -et!

 

Erre a TAG-ra a Szütyő blogon találtam: http://www.szutyoblog.hu

Fotók: pexels.com  Feltöltő profilja több képpel: itt

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

