Havi zárás #5 – 2017 május

Elkészítettem a májusi szófelhőmet. Számomra ezek a szavak jellemzik legjobban májust: Változás, utazás, munka, család, házasság, egészség, napsütés,  zápor, eper, limonádé, olvasás, barátok, nyuszik. Mesélek kicsit bővebben májusról,  és a havi 10-es listámmal mire jutottam megnézhetitek, tartsatok velem!

Ahogy  azt a “Jó élmény befőttek” elején írtam, május egy mozgalmas, jövős-menős, munkával teli hónap volt. Kikapcslódásra leginkább hétvégenként volt lehetőségem, de például az ingázással töltött időt (buszon és vonaton) is igyekeztem kellemesen tölteni. Az első két hétben azért vettem ki szabadságot a főállásomban, hogy máshol dolgozzam. Ennek viszont az volt az előnye, hogy volt olyan délután, amit teljes egészében a férjemmel tudtam tölteni és volt lehetőség egy ebéddel egybe kötött randira is. Ekkor voltunk Vaskapunál, ami az egyik kedvenc helyünk. Itt ittam idén először limonádét. Mondhatnám ünnepeltem a limonádé-szezon beköszntét, mert imádom nyáron ezeket a gyümölcsös friss hűsítőket.

A hétvégéket főleg családi körben töltöttük, de mielőtt Pestről elindultunk mindig jól megraktuk az autót, így tulajdonképpen egész hónapban költöztünk. Most már lassan a végére érünk a pakolásnak, ami a kisebb dolgokat, mindennapi használati tárgyakat illeti, aztán valamikor nyáron lesz még egy nagyobb lélegzetvételű, amikor teljesen kiürítjük a lakást, és elhozzuk a bútorainkat is. Visszatérve a családi programokra, volt itt minden:  egy baráti este unokatesómékkal, gyereknapi piacozás, pilismaróti kiruccanás, idei első nyári koncert, első fagyizás. Számomra a legnagyobb öröm, hogy újra eljutottunk a Dunához és elképzeltem, hogy a vizén hamarosan megint “szeljük a habokat”. Még nem tudom mit hoz a nyár, de sokszor elképzelem mi mindent csinálhatunk majd, és várom nagyon a vidéki életet.

Amióta férjem vidéken dolgozik, én ingázom (azaz kétlaki életet élek), a nyuszik is vidékiek lettek, mert csak így  megoldható a gondozásuk. Húsvét óta laknak a férjemmel, a kis házban. Adott volt a lehetőség, hogy újra próbálkozzam a hámmal és kinnti sétával. Odett sosem viselte jól a hámot, de úgy gondoltam Pamaccsal megpróbálkozom. Azóta hétről hétre nyújtva az időt, május végére eljutottunk odáig, hogy egy kerek órát kinn tudtam lenni vele, ami szerintem szuper eredmény.

Ebben a hónapban szinte mindent a munkához kellet igazítani, mert az időbesztásomat nagyban az alakította, hogy mikor és hol dolgozom. Ez nem mindig egyszerű, de azt gondolom rövid távon el lehet fogadni a helyzetet. Kisebb áldozatokat érdemes hozni, ha utána majd könnyebb lesz. Sok a bizonytalanság még nálam munka téren, de remélem, hogy ha kellően nyitott vagyok, a lehetőségek meg fognak találni.

Igyekeztem megtalálni a jót ebben az időszakban. Örültem, ha volt időnk egymásra, kettesben egy kis programolásra. Ilyen volt az a szombat, amikor megnéztük a Gemenc filmet, aztán kézen fogva sétáltunk egy nagyot a belvárosból hazáig.

Figyeltem a havi 10-es listámat is, ehhez mindig jó visszatekinteni, ha úgy érezem, kezdene bedarálni a gépezet, mert direkt tettem bele olyan pontokat, amik figyelmeztetnek, hogy magamra is figyeljek.

Nézzük a pipákat!

  1. Olvasni Májusban sikerült elolvasni az április végén frissen vásárolt Sophie Hannah könyvet, ez a második könyv, amit olvastam az írónőtől, örülök, hogy visszatértem hozzá, izgalmas könyv volt. Pipa!
  2. Az étkezésemre odafigyelni, diétahibákat rendbe tenni Ahogy írtam, egy olyan ponthoz érkeztem a diéta terén, ahol úgy éreztem érdemes szakszerű segítséget kérni. Az Endosegítő oldal alapítója, Zita volt segítségemre. Örülök, hogy megtettem ezt a lépést, és remélem hogy egy eredményes együttműködés vette kezdetét. Az ajánlásai alapján apró lépésekkel elindultam egy egészségesebb életmód felé, eddigi diétás tapasztalatokat jól tudom használni, de ez az irány sokkal komplexebb, mint az általam eddig követett Ir-es diéta. Nem volt könnyű ez a hónap, a sok utazással, és nem “hibátlan” a diétám, de egy fél pipát adok magamnak az első lépésekért.
  3. Új recepteket kipróbálni Próbáltam újabb ételeket, de inkább kényelmes voltam és gyakrabban rendeltem ételt, mint terveztem. A munkahelyek közt ingázós midennapok nem voltak segítségemre. Nincs pipa.
  4. Relaxációt, lézést gyakorolni Az utazásokat relaxálásra jól tudom használni, és újra elővettem a zenéket is. Erre jár egy fél pipa. A légző gyakorlatokra nem tudom megadni magamnak.
  5. Telefonra újabb zenéket tölteni Áthozott pont volt, áprilisban nem keresetem végül új dalokat, de most végre kipipálhatom. Egy új mantrát feltöltttem a telefonra. Pipa! 
  6. A tervezett TAG bejegyzést végre megírni 🙂 Hosszú ideje szerettem volna elkészíteni a “Mi lennél ha …” TAG bejegyzést, örülök, hogy ezt a pontot sikerült teljesíteni. Pipa!
  7. Tavaszi szelektálst jó célra fordítani A kiválogatott könyveket levittem a lépcsőházba egy dobozba, másnapra több, mint a fele új gazdát talált, öröm volt látni. A kiválogatott bizsukat egy kis páciensem kapta meg. Kolléganőimnek is tettem félre könyvet, ruhaneműt. Pipa! 
  8. Többet rollerezni Rollerezni nem is csak  jó élmény, tényleg megoldás ha sietni kell, mert pár percet mindig nyerek vele. Gyakran használtam, és örülök, hogy így mozogtam is egy kicsit. Lelkiismeretem rendben. Pipa!
  9. Hivatali ügyeket nem halogatni Nem jutottam minden ügy végére, de folyamatban van a sok intézni való. Fél pipa!
  10. Több “nem”-et mondani, … Ez sikerült. Nem volt egyszerű és zökkenő mentes sem, de meg kell taulni ezt is. Talán életemben nem mondtam még ennyi nem-et, érdekes tapasztalás, hogy márpedig lehet így is. Pipa!

Ez így 7,5 pipa / 10 “nemcél”. Örülök ennek a zárásnak.

Hamarosan jövök a 6. nemcél listámmal!

Remélem tetszett a májusi összefoglalóm, kommenteljétek bátran!

 

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

