15 kérdésnyi nyár – TAG

pexels-photo-29724

A napokban találtam rá Szilvinél a Pillecukorblogon erre a nyári TAG kihívásra, gondoltam megválaszolom én is a kérdéseket. ( Szilvi egyébként innen az Otthonka Blog YT csatornájáról hozta el a kérdéssort.) Ha kedvetek van hozzá, töltsétek ki ti is!

Én azért szeretem ezeket a kihívásokat, mert mindig kicsit jobban megismerhetjük egymást általuk. Ebből a bejegyzésből megtudhatjátok hogyan viszonyulok a nyárhoz, annak minden velejárójához, köztük a meleghez, a vízhez, a nyári öltözetekhez, nyári kozmetikumokhoz, az idénygyümölcsökhöz, stb. … Jöjjenek tehát a kérdések és az én válaszaim!

1. Óceán vagy medence?

Az élő vizeket sokkal jobban szeretem, mint a medencét. Még nem jutottam el óceánok partjára, sőt át sem repültem még felettük. Viszont többször is jártam  tengerparton, és sok szép élményem fűződik tengerparti nyaralásokhoz. Ha nem jutok el a tengerhez, akkor megteszi a “magyar tenger” is, vagy bármelyik nála kisebb hazai tavunk. És ott van még a kedvenc folyóm, a Duna, hiszen benne tanultam meg úszni és a Duna-part volt gyermekkorom nyarainak kedvenc táborhelye. Hetekre kiköltöztünk a zátonyokhoz, sártat vertünk, bográcsban főztünk, csepegtettük a homokvárakat és élveztük a szünidőt. Petivel mindketten kötődünk a Dunához, és idén a nyári szabadságunkat is a Dunához terveztük. Nem lesz óceán, se medence, de ott lesz nekünk a Dunakanyar, ami szerintem a folyó legszebb szakasza hazánkban.

Pilismarót, Öböl 

2. Vízparti nyaralás vagy erdő?

Is-is. Nem tudnék választani. Aki gyakran jár a blogon, biztosan sejti, hogy erre a kérdésre a válaszom a Gemenci erdő. Gemenchez kötnek a gyökereim, az Édesapám most is ott él. Én 3 éve költöztem el az Édesanyám szolgálati lakásából, ami szintén az erdőben volt, 17 évig mondhattam az otthonomnak. Az ezt megelőző lakhelyeinkkel együtt összesen 33 évig erdőben volt az otthonom. Amíg oda is hazajártunk sok időt töltöttünk az ottani vizeken. Nagyon szeretek leutazni a szüleimhez. Apukámnál még van lehetőségem egyszerre élvezni az erdőt és a víz közelségét, hiszen a Holt – Sió mellett lakik. Szeretek ott sétálni, kiülni olvasni a partra és Petivel horgászni is szoktunk. Amióta együtt vagyunk Petivel minden nyáron néhány napnyi szabadságot arra tartalékolunk, hogy ellátogassunk Gemencre, és mindig van vízparti kirándulás.

3. Görögdinnye vagy eper?

A diétám részeként számolnom kell a szénhidrátokat és ezekből főleg a gyors felszívódásúakkal, így pl.  a gyümölcsökkel is kell vigyázzak. Kétségtelenül az egyik legjobb nyári hűsítő a görögdinnye, amit nagyon szeretek is. Bármennyit meg tudnék enni belőle, szóval őt választom. Nincs nyár görögdinnye nélkül, de az adagra ügyelek.

Ha a kérdést picit továbbgondolom, akkor a nyár kedvenc “gyümölcse”nálam a cukkini. A kabaktermésű növények népes családjába tartozik; ahova a cukor- és görögdinnyét, a főző-, sütő- és takarmánytököt, ill. az uborkát is soroljuk. (Info:  http://www.balintgazda.hu) A cukkiniből készült ételekből bármennyit meg tudnék enni, mostanában főleg töltve és sütve eszem, de a cukkinifőzelék is nagy kedvencem.

4. Bikini vagy egyrészes fürdőruha?

Bikini. De csábítanak a tankinik is.

Általában hordok a bikinihez strandkendőt.

Egyrészes fürdőruhám nem igen volt gyerekkorom óta.

5. Kalap vagy napszemüveg?

Kalap. Szeretem a kalapokat.

Van is szép nagy karimájú szalmakalapom.

Vízparton nagyon praktikus.

6. Lehúzott ablakok vagy légkondi?

Nincs légkondink. Van viszont sötétítőnk, ventilátorunk, és szeretünk nyitott ablaknál aludni.

7. Önbarnító vagy naptej?

Semmi önbarnító. Napozó termékek közül most az Eucerin 50 faktoros napozó spray-t használom, mert első sorban a nyílt vízen jövünk-megyünk hajóval és ott bizony kell a hatékony fényvédelem. Eddig nagyon meg vagyok vele elégedve.

8. Milyen lenne az álomnyaralásod?

Ó! Cuba, Maldív-szigetek, Új-Zéland …  Bármelyikhez álom lenne eljutni. És látnám végre az óceánokat! De… Itt és most nagy-nagy álom van teljesülőben azzal, hogy a Dunán töltjük majd a szabadságunkat, ráadásul a saját kis motoros hajónkkal fedezhetjük fel a Dunakanyart, szóval én most tökéletesen elégedett vagyok. A próbautak megvoltak, találtunk szuper fürdőhelyet, beszereztük a legfontosabb kellékeket, és már számolgatom mennyit kell még aludni.

9. Mi a kedvenc nyári italod?

A limonádé. Citrusosan, cukormentesen, mentával vagy gyömbérrel.

És jégkockákkal!

10. Egy nyári napot inkább a szabadban töltenél, vagy a szobában sorozatokat nézve?

Ha a fővárosban vagyok és nagyon “kuka meleg” van meg hőségriadó, akkor a szobában érzem jól magam, egyébként inkább a szabadba vágyom. A fővárosban töltött szabadnapjaimra keresek “otthonnyaralós” programokat, szívesen ülök pl. biciklire és nyakamba veszem a várost.

Ha itthon vagyunk, így lazítunk

11. Mi a legjópofább nyári emléked?

Ezen a kérdésen sokat gondolkodtam, aztán amellett döntöttem, hogy az 1999-es június végi – július eleji felvételi kalandjaimat mesélem el. Ekkor már másodjára futottam neki az orvosi egyetemnek. A “biztonság kedvéért” mind a négy nagy egyetemre jelentkeztem, különböző szakokra: általános orvosi karra és fogorvosira is. Amikor megjött a szóbeli felvételi értesítő, kiderült hogy 3 egyetem hívott be egy ugyanazon napra. Szeged, Pécs, Budapest – egy napon kellett volna megjelennem a szóbelin a három városban. Először Pécsen jeleztem, hogy szeretnék új időpontot kapni. Ekkor már 5 éve Pécsen éltem egyébként. Biológia szakos hallgató voltam, bementem az orvosi egyetemen a TO-ra, kértem segítséget, de süket fülekre találtam ill. kifogásokat kaptam válaszként.  És akkor ott helyben mondtam, hogy húzzanak ki a listáról. Maradt Szeged, Budapest és Debrecen. Pesten szintén nem jártam sikerrel az időpont módosítással. Szegedre általános orvosi karra jelentkeztem, Pestre és Debrecenbe fogorvosi karra. Végül Szegedre és Debrecenbe mentem el felvételizni. Szegeden azt mondták “Tartsa szárazon a puskaport!” , ebből tudtam, hogy a ponthatáron vagyok valahol. Szívesen jártam volna Szegedre. Debrecenben akkor jártam életemben először, amikor felvételizni mentünk. Innen már vidám a történet. Apu vitt el. Hercegszántó – Debrecen távolság nyári hőségben egy Lada Nivával meglehetősen kalandosnak ígérkezett. Előző napokban már gondolkodtam rajta, hogy pl. látunk-e délibábot és mennyire lesz majd sík és végeláthatatlan a Hortobágy. Anyukámat kérdeztem, hogy ott milyen lehet, tényleg sehol egy domb?! Pécsen a belváros szívében éltem, szerettem ott élni, imádtam a várost. Tudtam, hogy Debrecen más lesz, de nem tudtam mire számítsak. Anyu állította, hogy egy két domb biztosan lesz Debrecenben is. Aztán amikor apuval elértük a város határát és egy felüljárón hajtottunk át, valamelyikünk kibökte: Látod, anya megmondta lesz itt domb! És fogtuk a hasunkat a nevetéstől. Végül Debrecenbe vettek fel az egyetemre és 2004-ben diplomáztam fogorvosként. Szegedről egyetlen ponttal maradtam le az általános orvosi karról. Debrecenben egy-két szánkódombon és a felüljárón kívül más magaslatokat nem láttam, viszont még évekig visszaemlegettük apuval ezt az utat és anyu mondása szállóigévé vált.

12. Melyik a kedvenc nyári körömlakkod?

 Húha! Nem könnyű kérdés. Talán most az Essence Colour & Care Strengthening körömlakkot használom leggyakrabban. (A 03, 05 árnyalatok vannak meg belőle)

13. Melyik a kedvenc nyári illatod?

A nagy nyári melegben viszonylag kevés illat esik jól. A sportoláshoz és napozáshoz egy deot használok csak. Ha mégis választok, akkor az Adidas Fizzy Energy -t használom, ez egy  gyümölcsös-virágos illat, könnyű, friss, nem tolakodó. Ünnepi alkalmakra pedig egy klasszikust, a Pleasures-t teszem fel (Estée Lauder, 1995). Ez szintén egy friss illat, olyan üde virágokkal mint a lilom, a rózsa, a jázmin és az akác.

14. Melyik a kedvenc grill ételed?

Tárcsalapon szoktunk sütni halat, amit nagyon szeretek. Ez nem grill sütés, de a szabadtéri ételkészítésnek egy nagyszerű formája. Grillen vagy tárcsalapon sütve minden előre pácolt húst és zöldségfélét is nagyon szeretek. A kedvencem a mustáros pác.

15. Milyen könyveket ajánlasz nyárra?

Éppen több könyvet is olvasok párhuzamosan. Az utolsó krimi, amit olvastam: Sophie Hannah – Az idegen ház. A legutóbbi könnyed, szórakoztató történet, amit befejeztem: Jane Green – Nők városa. Ami egy kis táskában is elfér, és kellemes utitárs volt:  Hozleiter Fanny Mosolyka – Lélekkód. Amit biztosan újra olvasok idén nyáron: Fejős Éva -Cuba libre. Ajándékba kaptam, érdekes volt, elgondolkodtató: Popper Péter – Amor fati (íródott Popper Péter előadásaiból) Egy klasszikus: Szerb Antal – Utas és holdvilág 


Ha kedvetek van, töltsétek ki ti is a nyári TAG kérdéssort!  Én köszönöm Szilvinek, hogy megosztotta velünk.

Várom a hozzászólásokat! Vidám, tartalmas nyarat kívánok mindenkinek!

Reklámok

15 kérdésnyi nyár – TAG” bejegyzéshez ozzászólás

    1. Köszönöm szépen, kedves tőled! / Nyuszkóval kapcsolatban én nyilván elfogult vagyok,… Nagyon örülök, ha másoknak is tetszik! Szeretetre méltó kis lény!

Vélemény, hozzászólás?

