Nyaralj otthon #2

Nyaralj otthon!
– Legyél túrista a saját városodban!

Ma van a Nemzetközi Duna – nap, amit 2004 óta a Duna vízgyűjtő területéhez tartozó 19 országban ünnepelnek. Azt hiszem, hogy ez a nap éppen alkalmas arra, hogy bemutassam nektek, hogyan töltöttünk nemrég itthon Budapesten egy napot a Dunán.

Baján születtem, a Duna árteréhez tartozó Gemenci erdőben nőttem fel, rengeteg élmény fűz a Dunához. A férjem esztergomi születésű, a Dunakanyar szerelmese. Mindketten gyerekkorunk óta kötődünk a Dunához. Rendszeresen kirándulunk kedvelt folyónk vonzásában, Szentendrén, Visegrádon, Pilismaróton, Esztergomban gyakori látogatók vagyunk.

Már többször is volt részem dunai hajózásban. Voltam már operett esten, vacsorahajón, visegràdi és szentenderi hajókiránduláson. Nem tudom megunni. Ezek persze költséges programok, de nemrég eszembe jutott, hogy itt a fővárosban jár BKV hajó, és kértem a páromat, hogy egyszer próbáljuk ki. Június második hétvégéjén, vasárnap útnak indultunk.

A www.bphajojarat.hu oldalon informálódtam, innen megtudtam, hogy a járatok éppen a közelünkben indulnak. A Haller utcától a Római partig végig utaztunk a vonalon.

Ahogy elindult a hajó, hátunk mögött hagytuk a MÜPA`-t és a Nemzeti Színházat. A Dunáról szép kilátás nyílik a városra. A hajó menetred szerint érinti felváltva a pesti és a budai partot. Látni sok nevezetességet: a Bálnát, a Műegyetemet, a Gellért Hotelt, a Vigadót, a Budai Várat, a Parlamentet a hidakat.

Hétvégén több állomáson áll meg, mint hétközben. Hétközben érvényes rá az általános bérlet és jegy , hétvégén helyben fizetve 750 Ft -os jeggyel lehet közlekedni a járattal.

A teljes út kb. 2 óra volt a Római partig. Biztosan nem ez az utolsó alkalom idén nyáron, hogy hajóra szálltam itthon Budapesten, hiszen hétköben a bérletemmel is fel tudok szállni rá, egy rövidebb útra.

A Római fürdőnél vasárnap este nagy volt a jövés-menés. Finom illat áradt a büfék-ből, mi is elcsábultunk. Vacsora után pedig elsétáltunk a Hév megállóig, és visszautaztunk a belvárosba. Ajánlom próbáljátok ki, akár hosszabb útra, akár két part közti átkelésre ezt a lehetőséget.