“Hogy bírod a szalmaságot? “

– kérdezte a minap egyik kedves barátném. 

Nem ismertem ezt a kifejezést. Visszakérdeztem: Mi az a szalmaság? Az egyedüllét. -mondta ő. 

Ismét tanultam valamit.

Ugyanis férjem kedden hajnalban elutazott munkaügyben külföldre kollégákkal. Én nem élem meg rosszul, ha egyedül vagyok itthon. Esténként fura, hogy egyedül vagyok a lakásban, hisz már öt éve élünk együtt.

Mindig találok valami tennivalót vagy programot, ha nincs itthon. Ilyen külön lét máskor is előfordul. Van, mikor kifejezetten jól esik. Mindkettőnkek van olyan hobbyja amit egyedül v. meghatározott társaságban szeret csinálni. Ilyenek Petinél a zeneszerzés, dalszerkesztès, zenekari próbák, focimeccsnézés, èvente egyszer a Musikmesse, horgàszàs is néha… Nekem is vannak ilyesmik.

Erre a hétre itthonra terveztem egy-két dolgot rendbe tenni, amolyan tavaszi takarítás jelleggel. Részben antihalogatós programnak is gondoltam a szekrényemet átpakolni, a franciaágy alatt kitakarítani és az ágyneműinket (takarók, párnák, matrachuzat) kimosi. Emellett a heti tervben volt lefoglalni a repülőjegyeket Olaszországba, a májusi úthoz. 

A terveim többségét sikerült teljesíteni, pedig a hét közepétől péntekig egyre mélyülő fáradtság, majd erőtlenség tört rám. Látszólag ok nélkül a hangulatom is kissé szürke lett mára. Nem tudom mi ez… Remélem elmúlik.

A külön töltött napok gyorsan el is teltek. Hamarosan itthon lesz Peti. Várom. Amint hazaér, indulunk a szüleihez még ma késő este. Legalább holnap nem kell keljünk… ebben ennyi jó van.

Hétvégére lehűlést mondanak, pedig kertészkedni volna jó. 

 

(…közzétéve egy kis csúszással..)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

